I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. BOLESŁAWA CHROBREGO W PSZCZYNIE I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE DLA DOROSŁYCH

Muzyczna wizyta w Niemczech

5 sierpnia 2012 roku  grupa 29 osób wyjechała z Pszczyny do Bad Segeberg na tygodniowe warsztaty muzyczne. Uczestnikami wyjazdy byli muzykujący uczniowie I LO im. Bolesława Chrobrego i członkowie Orkiestry Rozrywkowej Ogniska Muzycznego w Pszczynie. Organizatorem zaś  Jolanta Moll – germanistka z I LO, która w październiku 2011 roku nawiązała kontakty z grupą Bad Segeberg i zorganizowała jej  krótki pobyt w Pszczynie. W czasie spotkania po koncercie z Janem Simowitschem – dyrygentem zespołu Mountain Soul Unit i Adamem Baronem dyrygentem pszczyńskiego zespołu pojawiła się myśl zorganizowania wspólnych warsztatów muzycznych.

Pierwszym punktem wycieczki był Hansa Park, wesołe miasteczko, w którym każdy, niezależnie od wieku, mógł znaleźć coś dla siebie. Wieczorem przyjechaliśmy do akademii – miejsca naszego zakwaterowania, gdzie czekali już niemieccy koledzy, którzy bardzo ciepło nas przywitali i z którymi przez cały tydzień spędziliśmy miło czas.                                                                                                                                                    Następnego dnia wędrowaliśmy po morzu watowym Morza Północnego w Sankt Peter Ording. Ciekawych informacji na temat tego fenomenu natury udzielili nam przewodnicy po angielsku. Odwiedziliśmy także burmistrza Klein Rönau, które jest miastem partnerskim Pszczyny i z tego względu pan Herms co roku odwiedza nasze miasto.

Zwiedziliśmy też stary młyn wodny, dowiedzieliśmy się jak pracował oraz sporo na temat  historii Klein Rönau ijego mieszkańców.                                                                                                                                                       Bardzo Ciekawym miejscem była Lubeka, dawne miasto należące do Hanzy, które zwiedziliśmy z przewodnikiem mówiacym po polsku . Zobaczyliśmy wspaniałe budowle oraz usłyszeliśmy wiele ciekawostek na temat powstawania miasta i życia w nim. Tutaj znajduje się również jedyna legalna firma produkująca marcepan, którego każdy z nas chciał spróbować.

Ostatniego dnia zwiedziliśmy Hamburg, największy port morski, co dostrzegliśmy podczas rejsu promem, oraz wielki ośrodek przemysłowy.

Najważniejszym jednak celem naszego wyjazdu było wspólne koncertowanie Pszczyńskiej Orkiestry Rozrywkowej wraz z zespołem z Bad Sebegerg. Każdego dnia mieliśmy wspólne, intensywne próby, które przebiegały bardzo sprawnie i których owocem był świetny koncert zagrany w Bildungswerk. Nasza orkiestra wystąpiła również w Domu Parafialnym (parafii ewangelickiej)  z koncertem dla seniorów.

Współpraca polskich i niemieckich muzyków była bardzo udana, o czym świadczyła  wspaniała reakcja publiczności podczas koncertu.

Wydaje mi się, że dla każdego z nas był to niezapomniany tydzień, spędzony w bardzo miłym towarzystwie. Intensywny, ale niezwykle ciekawy i pełen wrażeń, podczas którego wszyscy świetnie się bawiliśmy.

Patrycja Kubacka, uczestniczka wyjazdu.

Wyjazd był możliwy dzięki wsparciu:

Urzędu Miasta- Dział Promocji,

Urządu Miasta -Wydział Rolnictwa i Leśnictwa,

Firmy Schneider Akumulatory,

oraz tradycyjnie w dużym stopniu: Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży. Wszystkim sponsorom serdecznie dziękujemy.