I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. BOLESŁAWA CHROBREGO W PSZCZYNIE I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE DLA DOROSŁYCH

Eviva Espana

Sprawozdanie z wycieczki do Barcelony

4.09.2017r. osoby uczęszczające na lekcje hiszpańskiego wybrały się na wycieczkę do Barcelony. W czasie wyprawy poznaliśmy katalońską kulturę i zobaczyliśmy wiele ciekawych miejsc.

Pierwszy dzień składał się głównie z  podróży do Barcelony. Około godziny 14.00 wyjechaliśmy busem z Pszczyny, by dotrzeć  na lotnisko. Po spokojnej odprawie bagażowej, udaliśmy się do samolotu, który startował o 17:55. Po dwugodzinnym locie wyruszyliśmy do hotelu w celu zakwaterowania się.

Kolejnego dnia, z samego rana, podziwialiśmy architekturę charakterystyczną dla Antoniego Gaudiego. Profesor Świtlik przekazał   nam  wiele cennych informacji na temat twórczości tego słynnego architekta. Zobaczyliśmy  również targ  La Boqueria, który znajdował się na La Rambli. Mogliśmy tam kupić wiele hiszpańskich produktów. Po dłuższej chwili, część grupy wybrała się na plażę, a pozostała  reszta postanowiła udać się do Oceanarium.

Trzeci dzień rozpoczęliśmy od  niesamowicie interesujących warsztatów w Sagrada Familia. Przewodniczka przybliżyła nam historię Gaudiego oraz zainspirowała nas jego osobą.  Następną atrakcją  był Park Guell. Przepiękny, pełen różnorakiej roślinności wywarł wrażenie na każdym   z nas. Słoneczny dzień zakończyliśmy opalaniem  na plaży.

Czwarty dzień, być może najbardziej wyczekiwany przez niektórych, rozpoczął  się od zwiedzenia stadionu FC Barcelony – Camp Nou. Mogliśmy tam  zobaczyć wszystkie nagrody zdobyte przez ten kataloński zespół oraz podziwiać ogrom tego obiektu. Po około dwugodzinnym zwiedzaniu, udaliśmy się do Parku Ciutadella. Kolejna atrakcja tego dnia, była bardzo ekscytująca. Pojechaliśmy kolejką linową na wzgórze Montijuic, by zobaczyć panoramę całej Barcelony. Dzień zakończyliśmy pokazem tańczących fontann.

Piątego i jednocześnie ostatniego dnia wybraliśmy się na wzgórze Tibidabo. Całą grupą spróbowaliśmy również dania – churros. Jest to wypiek charakterystyczny dla Hiszpanii. Wszystkim bardzo smakował. Następnie bardzo niechętnie udaliśmy się do metra, by dotrzeć na lotnisko. Z trudem pożegnaliśmy się z tym pięknym miastem.

Dla wielu z nas wycieczka  była bardzo wyczerpująca, jednakże dzięki temu mieliśmy okazję zobaczyć jak wygląda życie w Barcelonie. Zachwycająca architektura tego miasta, klimat i towarzysząca przy tym przyjazna atmosfera ze strony uczestników i opiekunów sprawiły, że ten wyjazd zostanie na długo w naszej pamięci.  Julia