I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. BOLESŁAWA CHROBREGO W PSZCZYNIE I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE DLA DOROSŁYCH

Wymiana polsko-francuska 2008

Pierwszego dnia od razu po wylądowaniu na lotnisku w Brukseli,  udaliśmy się na zwiedzanie stolicy europejskiej. Zobaczyliśmy Stare Miasto, muzeum muzyki, Atomium, figurkę sławnego Maankenen Pis oraz wiele budynków związanych z Unią Europejską. Do tego pokosztowaliśmy znakomitych belgijskich czekoladek.

Następnego dnia pojechaliśmy do miasta Douai, żeby zobaczyć starą kopalnię węgla kamiennego. Po pełnej wrażeń wycieczce w kaskach górniczych, spędziliśmy popołudnie w Lille mając czas wolny, który przeznaczyliśmy przede wszystkim na zakupy. Wieczorem wszyscy uczestnicy wymiany świetnie bawili się na kręgielni , a później mogliśmy popróbować francuskiej kuchni podczas kolacji w restauracji, po której rozjechaliśmy się do rodzin.
W czwartek wyjechaliśmy nad Morze Północne. Na początku czas spędziliśmy w muzeum morski przyglądając się wielu niezwykłym okazom, a potem odbyliśmy spacer plażą w Boulogne. W drodze do Dunkierki, w której zwiedzaliśmy 3 różne statki, zatrzymaliśmy się na 2 przylądkach : Szarym i Białym, z których oglądaliśmy przepiękne widoki, w tym brzeg Anglii.
Ostatni dzień spędziliśmy w Aire sur la Lys przebywając w liceum naszych kolegów i koleżanek, gdzie zjedliśmy obiad w szkolnej stołówce i uczestniczyliśmy w lekcjach informatyki i j. angielskiego, byliśmy także w katedrze, w merostwie i na rynku a potem przejechaliśmy do niedaleko położonej fabryki szkła. Ostatni wieczór spędziliśmy wszyscy razem w liceum na zabawie, tańcząc, śpiewając i wspominając śmieszne chwile z
całej wymiany.

Pomimo tego, że po wyczerpującej nocy na lotnisku wróciliśmy do domu z uśmiechami na twarzy. Każdy z nas świetnie się bawił, poprawił język, zyskał nowe doświadczenie a w tym poznał nowe zwyczaje i poglądy. Jednak co najważniejsze, poznaliśmy rewelacyjnych ludzi, z którymi bardzo się zżyliśmy. Mamy nadzieję, że będziemy dalej utrzymywać kontakt z nimi.