I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. BOLESŁAWA CHROBREGO W PSZCZYNIE I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE DLA DOROSŁYCH

Sprawozdanie z wycieczki naukowej do Paryża

Pięć  dni ( 8-12 IX 2009 )  grupa DELF z trzeciej klasy I LO im. Bolesława  Chrobrego spędziła w stolicy Francji – Paryżu.
Po wylądowaniu na lotnisku  Beauvais w Paryżu od razu odczuliśmy magiczną moc nocnego Paryża, potem  podążyliśmy urokliwymi uliczkami dzielnicy Montmartre do przytulnego hoteliku, ponieważ na następny dzień czekało nas intensywne zwiedzanie.
Na początku zobaczyliśmy symbol Paryża – Wieżę Eiffla, która oświetlona promieniami słońca, zrobiła  ogromne wrażenie. Następnie odwiedziliśmy Kompleks Inwalidów, aby zobaczyć grób wielkiego Napoleona Bonaparte oraz widzieliśmy zachwycający Łuk Triumfalny wzniesiony, na jego polecenie, po wygranej pod Austerlitz.
Podczas naszego pobytu w Paryżu poznaliśmy też sztukę impresjonistów w Muzeum d’Orsay oraz zbiory Luwru wraz z tajemniczą Mona Lisą oraz wspaniałą Nike z Samotraki.
Pewnie każdy z nas, podczas wizyty w katedrze Notre Dame, przypomniał sobie historię Dzwonnika i Esmeraldy, a przechodząc obok słynnego Moulin  Rouge, nuciliśmy znanego kankana. Siedząc na schodach   Sacré-Coeur podziwialiśmy panoramę Paryża. Zwiedziliśmy także pałac królewski i przepiękne ogrody w Wersalu. Dopełnieniem wyjazdu były zakupy ostatniego dnia w nowoczesnej dzielnicy miasta – La Défense. Urok i magię Paryża odkryliśmy podczas nastrojowego rejsu statkiem po Sekwanie.

Paryż zachwycił i urzekł. Mam nadzieję, że wkrótce go odwiedzimy .